fredag den 26. april 2013

Færdig Skappelgenser

Så er den af pindene, Skappelgenseren. 
Den er blevet til af flere omgange, da den blev for lang bagpå første gang. Så lidt optrevling og sy sammen igen, så var den på plads. Den giver sig lidt, når man har den på, så godt jeg tog lidt af den. 
Den er lun og let, og som det ses på billederne er der forskel på lysets indvirken på farven, men den er armygrøn. Den er strikket efter Maria Skappels opskrift, men jeg har syntes den blev for stor i starten, så jeg har strikket med pind 6.5, slået 66 masker op og så er den uden slids denne gang. 
Den er strikket i en tråd mohair og en tråd alpakka fra Garnudsalg, hvilket gør den meget let. Næste gang kunne jeg godt tænke mig at strikke den i to tråde alpakka for at få et mere fast resultat. 
Let at strikke og let og dejlig at have på :)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar